fredag 29 april 2011

Där var han IGEN!

Jag kan inte riktigt peka på varför, men min fascination för dessa små varelser är stor. Jag skulle inte bli mer förvånad om det plötsligt gick en kamel eller elefant över vägen. Jag skrev om det för ett år sen, http://bit.ly/jjzk6V. 

Imorse på min morgonlöptur hände det igen! Det kom det någon valsande över vägen. På håll undrade jag vad sjutton det var som liksom rullade eller gled över vägen. Tanken gick till en stor fet råtta, men bilden kändes inte riktigt rätt. Sen såg jag, det var ju Pigge! Liksom för ett år sen blev jag så glad. Tyvärr hade jag inte min iPhonen med vilket jag alltid brukar ha på mina löpturer som sällskap och radio. Då hade jag kunna föreviga min lille kompis, för vem vet, kan det varit sista gången jag såg honom???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar